گالری مبلمان و فرش ولیعصر (عج)

فروش انواع مبلمان،فرش و....

گالری مبلمان و فرش ولیعصر (عج)

فروش انواع مبلمان،فرش و....

مشخصات بلاگ
گالری مبلمان و فرش ولیعصر (عج)
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
نویسندگان

موزه فرش

پنجشنبه, ۲۰ تیر ۱۳۹۲، ۰۸:۲۵ ب.ظ


  فرش گلدانی               

این فرش که با گره فارسی بافته شده است تار و پودش نخی و پرزش پشمی است ابعاد آن 69/2×74/1 متر می‌باشد و هم‌اکنون در موزة لوگانو کشور سوئیس نگهداری می‌شود.

  

 فرش موج دریا                         

این فرش از تار و پود نخی و پرز پشمی تشکیل شده است نوع گره آن ترکی می‌باشد و دارای ابعاد 77/6×72/3 متر می‌باشد. علت نامگذاری آن این است که نقشة آن شبیه موج دریا می‌باشد. نام دیگر آن فرش پرتغالی می‌باشد چون که این فرش به سفارش پرتغال بافته شده است. محل بافت آن کرمان می‌باشد و در عصر صفویه بافته شده است این فرش در موزة وین نگهداری می‌شود.




 فرش چلسی                      

این فرش که یکی از فرشهای زیبا و دلنشین و نفیس جهان است. تار و پود آن ابریشم و پرز آن پشمی است. ابعاد آن (540×360 سانتی‌متر) و گره آن از نوع متقارن است. طرح آن شامل دو ترنج کامل با کلاله‌های جانبی و دو نیم ترنج متصل به حاشیه‌ها می‌باشد. در زمینه لاکی آن حیواناتی مثل آهو، گوزن، شیر و پلنگ مشاهده می‌شود. این فرش هم اکنون در موزه ویکتوریاآلبرت لندن جای دارد و چون توسط یکی از تجار خیابان کینگزرود در چلسی واقع در شهر لندن خریداری شده به این نام معروف گشته است.

  


 فرش پازریک                        

 یکی از قدیمی‌ترین فرشها که به وسیلة پرفسور رودنکو در سال 1949 میلادی در منطقه پازیریک سیبری در نزدیکی مرز مغولستان در میان یخ‌ها کشف شد فرش پازریک می باشد. این فرش که ابعاد آن 83/1×2 متر می‌باشد و 2 میلی‌متر قطر دارد و در هر دسیمتر مربع 3600 گره دارد. در این فرش از رنگ‌های قهوه‌ای مسی، سبز روشن و زرد استفاده شده است. طرح آن ترکیبی از طرحهای آشوری، هخامنشی و سکائی می‌باشد.

طرح زمینه آن شامل گلهای 4 پر آشوری می‌باشد و پس از یک حاشیه که از گلهای تقریباً 4 گوش تشکیل شده است، یک ردیف از سواران ایرانی به چشم می‌خورد . طرح سواران و کلاه مخصوص آن‌ها اصالت ایرانی آن را نشان می‌دهد و نقوش آن با اشکال متداول در دوران هخامنشی و نقوش تخت جمشید مشابهت دارد. در انتهای حواشی فرش، جانواران بالدار افسانه‌ای دیده می‌شود. نوع گره آن ترکی است و حدود 5 قرن قبل از میلاد بافته شده است.
طرح و گره این فرش نشان‌دهنده آن است که این فرش اولین تجربه بافندگان آن نبوده ودوران تجربه و کمال را پشت سر گذاشته است. این فرش هم اکنون در موزه ارمیتاژ سن‌پترزبورگ نگهداری می‌شود.

 

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی