گالری مبلمان و فرش ولیعصر (عج)

فروش انواع مبلمان،فرش و....

گالری مبلمان و فرش ولیعصر (عج)

فروش انواع مبلمان،فرش و....

مشخصات بلاگ
گالری مبلمان و فرش ولیعصر (عج)
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
نویسندگان

نوسازی وسایل قدیمی منزل به روشهای ساده

دوشنبه, ۹ دی ۱۳۹۲، ۱۰:۴۴ ق.ظ

  از ایده های این مطلب برای بازسازی و ترمیم وسایل و مبلمان قدیمی خود استفاده کنید تا مجبور نباشید برای خرید وسایل نو هزینه های گزاف پرداخت کنید.

میخ‌کاری کردن


یکی از اساسی ترین تمهیدات برای نوسازی وسایل قدیمی و رنگ‌ورو رفته، رنگ کردن آنها است. اما پس از این مرحله، برای اینکه سطح وسیله موردنظر - به طور مثال، کابینت پذیرایی – خیلی صاف و بی نقش و نگار دیده نشود می توانید از میخ های تزئینی استفاده کنید. این میخ ها در واقع میخ نیستند و سرمیخ هستند. یعنی برای نصب آنها به چکش یا درل نیاز ندارید. شما باید سرمیخ‌های زینتی را به طرح دلخواه روی در کمد یا کابینت بچسبانید.

تلفیق رنگ و طرح



برای اینکه به وسیله ای جلوه ای نو و جدید ببخشید نیاز نیست همه سطح آن را طراحی کنید یا از طرح دلخواه در همه قسمت های آن بهره بگیرید. گاهی با ترکیب چند رنگ و طرح با هم، نتیجه بهتری حاصل خواهد شد. به طور مثال، اطراف این کشوها و آینه آن سفید رنگ شده اند، درِ کشوها قهوه ایِ گردویی رنگ شده و در قسمت میانی کشوها نیز طرحی از هر دورنگ چاپ شده که نمایی نو و زیبا به آن بخشیده است.

میز پیش‌دستی


برای اینکه به میز کوچک و گرد آشپزخانه که استفاده چندانی ندارد، حیات دوباره ببخشید، پایه آن را کوتاه کنید تا به اندازه یک میز جلوی مبل بشود. سپس آن را با رنگ دلخواه نقاشی کنید. در آخر نیز با سرمیخ های تزئینی و بست های فلزی اطراف دایره میز را طرح‌دار کنید. به این ترتیب، یک میز جلوی مبل نو دارید.

نقاشی وسایل


چرا همیشه تصور می کنید وسایل خانه باید فقط یک رنگ داشته باشند؟ کمی خلاقیت و شهامت به خرج دهید و از ترکیب رنگ ها  در کنار هم بهره بگیرید. به طور مثال، قاب این دراور آبی کاربنی و کشوهای آن سفید براق رنگ شده اند. همان طور که می بینید، جذابیت و جلوه خاصی هم به آن بخشیده اند. هر چه رنگ براق تر باشد، جلوه بیشتری هم خواهد داشت.

تزئین با گیره


به میز گرد کوچک می توانید شکل و شمایل جدید ببخشید. میز را به رنگ دلخواه نقاشی کنید. گیره های لباس را نیز به همان رنگ، رنگ کنید. در پشت همه گیره ها چسب چوب بزنید و آنها را با ظرافت و دقت زیاد، به حاشیه دایره بالای میز بچسبانید. سپس با دستگاه نصب میخ، آنها را به میز میخ کنید تا به راحتی کنده و جدا نشوند.  توجه داشته باشید همه گیره در یک قد و فاصله باشند تا نتیجه کار بد و بی سلیقه به نظر نرسد.

ساخت کتابخانه با جعبه

همه در خانه های خود کتابخانه های معمولی دارند. شما این قانون را در هم بشکنید و به جای هزینه زیاد برای کتابخانه های بزرگ و معمولی، با جعبه های چوبی در اندازه های مختلف برای خود کتابخانه درست کنید.
مطلب مرتبط:
ساخت کتابخانه با باکس‌های چوبی


بست‌کاری صندلی
 

اگر یادتان باشد مبل های قدیمی همه در لبه های صندلی های خود بست های فلزی تزئینی داشتند. می توانید از این ایده برای نوسازی مبلمان قدیمی خود استفاده کنید. ابتدا، پارچه ای را با رنگ و طرح دلخواه، به اندازه پشتی و نشیمن‌گاه صندلی برش دهید. سپس با کمک میخ و چسب آنها را در جای خود محکم کنید و اطراف آن را با بست های فلزی تزئین کنید تا محل اتصال پارچه زیر آن پنهان شود.

ساخت میز جلوی مبل
 

با کابینت های قدیمی و کوچک آشپزخانه می توانید برای مبل های خود یک میز پیش‌دستی بسازید. کابینت ها را در قسمت پایین بگذارید و روی آن، تخته ای از چوب MDF بگذارید. توجه داشته باشید باید کمی از طول و عرض کابینت ها بزرگ تر باشد. سپس با چسب و میخ آنها را به هم محکم کنید تا یک میز مستحکم و بادوام درست کرده باشید. MDF را نیز رنگ کنید و یک لایه  پلی‌یورتان بزنید و سپس به کابینت بچسبانید. 

سایه ای از رنگ ها
 

میز آرایش یا دراور را می توانید با سایه روشنی از یک رنگ تزئین کنید. برای این منظور باید چند سایه از رنگ دلخواه را خریداری کنید. از روشن ترین به تیره ترین انتخاب کنید. ترجیحا فاصله رنگ ها از هم زیاد باشد که فرمت سایه‌دار بودن آنها دیده شود. تیره ترین رنگ را برای قسمت پایین و به ترتیب رنگ های روشن تر در قسمت های بالا استفاده شوند.

نوسازی صندلی حصیری
 

صندلی های حصیری خیلی زود شفافیت و طراوت خود را از دست می دهند. برای اینکه آنها را دوباره زنده و زیبا کنیم، می توانیم از رنگ های مناسب برای نقاشی آنها بهره بگیریم. به طور مثال، رنگ فیروزه ای مات گزینه بسیار مناسبی است و اعمال آن روی این گونه صندلی ها باعث می شود تا تصور کنید صندلی کاملا نو است.

چاپ طرح روی میز
 

میزهای چوبی، با کوچک ترین خراش یا ضربه ای زیبایی خود را از دست می دهند و پس از مدتی می توان به خوبی تشخیص داد که این میز کهنه و قدیمی است. اما ترفندهایی برای مخفی کردن این خراشیدگی ها وجود دارد. با کمک شابلون طرح دلخواه خود را با رنگ  روی میز  ترسیم کنید. به طور مثال، برای چوب های تیره، می توانید از ترکیب توسی و سفید استفاده کنید تا به خوبی دیده شوند.

استفاده دوباره از میز ناهارخوری
 

حتی از میزهای ناهارخوری شکسته شده نیز می توان دوباره استفاده کرد. برای این منظور، یک میز قدیمی را با اره از وسط دونیم کنید. یک تخته صاف را با پیچ دیوار محکم کنید و میز را روی آن قرار دهید تا در جای خود محکم و ثابت بایستد. در واقع دوتا از پایه های میز تعادل یک طرف را حفظ می کنند و حفظ تعادل طرف دیگر نیز به عهده تخته ای است که به دیوار نصب شده است.

میزعثمانی کنار مبل
 

این میز را می توانید خودتان در خانه تهیه کنید. این میز از چوب MDF تهیه می شود و ساخت آن به هیچ عنوان سخت نیست. فقط دقت و ظرافت نیاز دارد.
مطلب مرتبط:
                                                        
چگونه چهارپایه عثمانی بسازیم؟


کاناپه کنار پنجره
 

از کابینت های قدیمی و کوتاه، علاوه بر میز جلوی مبل به عنوان کاناپه در زیر یا کنار پنجره نیز می توان استفاده کرد. این کاناپه در ورودی خانه علاوه بر زیبایی، نوعی هم انباری داخلی به حساب می آید زیرا در قفسه های داخلی آن می توان وسایل مختلفی جای داد.


منبع:  خانه داری آکاایران

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی