گالری مبلمان و فرش ولیعصر (عج)

فروش انواع مبلمان،فرش و....

گالری مبلمان و فرش ولیعصر (عج)

فروش انواع مبلمان،فرش و....

مشخصات بلاگ
گالری مبلمان و فرش ولیعصر (عج)
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
نویسندگان

رنگهای خنک برای تزیین تابستانی آپارتمان

سه شنبه, ۲۰ خرداد ۱۳۹۳، ۰۵:۴۲ ب.ظ

گرمای زودرس هوا در این روزها باعث شده که با وجود اینکه هنوز چندروز به آغاز فصل داغ تابستان مانده است، حال و هوای تابستان همه جا وجود داشته باشد و طبق معمول خانم‌های خانه به فکر تغییراتی در دکوراسیون منزل می‌افتند تا از این طریق بتوانند گرمای هوا را در این فصل برای اهالی خانه دلچسب کنند.تغییر دکوراسیون در فصل تابستان علاوه‌بر تغییرات ظاهری و تاثیری که در روحیه افراد در خانه می‌گذارد، در صورتی که به درستی اجرا شود می‌تواند تاثیرات بسزایی در کاهش گرما هم داشته باشد و لذت روزهای بلند تابستان را برای شما چندین برابر خواهد کرد.
چند راه‌حل ساده برای تابستانی کردن فضای خانه
یکی از کارهایی که برای داشتن یک سبک چیدمان تابستانی در منزل می‌توانید اجرا کنید، تغییر پارچه‌های رومبلی، رومیزی‌ها و پرده‌های ضخیم اتاق‌ها است. شما می‌توانید پارچه‌های خنک و ارزان تابستانی جایگزین روکش‌های مخملی و پشمی کوسن‌ها و مبل‌ها کنید، به جای پرده‌های ضخیم از حریرهای رنگی استفاده کنید و همچنین پتوها و لحاف‌های سنگین و گرم را هم کنار بگذارید. فرش‌های ضخیم و پرزدار را به صورت موقتی با موکت‌های ساده رنگی تعویض کنید. حتی می‌توانید در صورتی که کف خانه شما سنگ یا سرامیک است قالی‌های اضافه را موقتا جمع کنید تا حس خنکی بیشتری به فضای اتاق‌هایتان بدهید.خوشبوکننده‌هایی با رایحه‌های متفاوت جلوی دریچه کولر آویزان کنید و برای اینکه ظاهر زیباییی هم داشته باشید می‌توانید آنها را تزئین کنید و با روبان‌های بلند به دریچه وصل کنید.اگر حیاط یا بالکنی هرچند کوچک دارید می‌توانید با گذاشتن چند گلدان جدید یک صندلی راحتی برای استراحت یا یک سایبان رنگی مکانی برای استراحت عصرهایتان ایجاد کنید.
تاثیر رنگ‌ها در دکوراسیون تابستانی
رنگ‌ها تاثیر بسیار مهمی در چیدمان و دکوراسیون منزل شما ایفا می‌کنند، همواره گروهی از رنگ‌ها معرف فضاهای گرم و گروهی دیگر هم معرف خنکی و سرمای فضا هستند که در صورت کاربرد بجا و درست می‌توانند به صورت ملموس احساس خنکی و گرما را برای شما به وجود بیاورند. پس بهتر است بروید ظروف رنگی و شادتان را از کابینت‌ها بیرون بیاورید و گلدان‌های رنگی را جایگزین گلدان‌های کریستال ساده کنید.در چیدمان تابستانی شما به انواع رنگ‌های شاد و روشن نیاز دارید، انواع پارچه‌های گلدار، خالدار، راه راه و چهارخانه در رنگ‌های مختلف. بهتر است روکش‌های تیره مبلمان را با رنگ‌های روشن تعویض کنید. برای میز غذاخوری، دستمال‌های آشپزخانه، پرده آشپزخانه و اتاق‌ها هم از پارچه‌های تترون رنگی گلدار که به سادگی هم قابل دوخت هستند استفاده کنید و فضای آشپزخانه‌تان را شادتر جلوه دهید.زرد لیمویی یکی از پراستفاده‌ترین رنگ‌ها برای تابستان است و می‌تواند به فضاهای کم نور خانه شما، روشنایی بدهد. علاوه‌بر استفاده از رنگ زرد در پرده‌ها و رومیزی‌ها می‌توانید از این رنگ برای دیوارها هم استفاده کنید. البته ممکن است این رنگ فضای اتاق‌ها را بزرگ‌تر از حد جلوه بدهد، که البته بد نیست، اما در صورتی که ترجیح می‌دهید اینطور جلوه نکند بهتر است یک یا دو دیوار را رنگ کنید.اگر دوست دارید در طول روز از نور طبیعی استفاده کنید، اما نور زرد و شدید آفتاب آزارتان می‌دهد، می‌توانید با یک گواش آبی یا سبز شیشه پنجره را رنگ‌آمیزی کنید و یک نور لطیف آبی را به خانه تان دعوت کنید.یکی از تغییرات رنگی که می‌تواند در تابستان به شما حس خنکی و طراوت را القا کند استفاده از رنگ‌های سبز روشن، آبی روشن، سفید و فیروزه‌ای است. بنابراین برای وسایل تزئیناتی منزلتان هم می‌توانید از مرجان‌ها، صدف‌ها و شمع‌هایی با رنگ‌های روشن استفاده کنید. برای فضایی مثل آشپزخانه می‌توانید از تلفیق رنگ‌های تند و شادی مثل بنفش، نارنجی، قرمز، زرد و هلویی با رنگ‌های سفید و کرم استفاده کنید تا حس خنک آبمیوه‌ها و بستنی‌های خوشمزه‌ای که در فصل تابستان نوش جان می‌کنید را به شما بدهد.چراغ‌های رنگی با نور ملایم تهیه کنید و در بالکن یا حیاط خلوت نصب کنید و درصورتی که حیاط خلوت تان جایی برای میز کوچک خانواده دو نفره شما دارد شامتان را در فضای آزاد میل کنید.یکی از فضاهایی که در منزل در فصل تابستان بهتر است که حتما تغییر کاربری بدهد شومینه است، شومینه را تمیز کنید و راه‌های ورود گرد و غبار را کاملا ببندید، اجاق و هیزم‌های تزئینی آن را جمع کنید، حال می‌توانید ایده‌های متفاوتی را روی آن پیاده کنید، می‌توانید شومینه تان را تا زمستان بعدی به یک گلخانه کوچک تبدیل کنید، و درون شومینه و روی طاقچه آن را پر از گلدان‌های ریز و درشت طبیعی یا مصنوعی کنید. ایده دیگر می‌تواند این باشد که از شومینه به‌عنوان محلی برای قرار دادن قاب عکس‌ها استفاده کرد، یک قاب عکس یا تابلویی با منظره طبیعی را می‌توانید در قسمت پایینی شومینه قرار دهید تابلوهای کوچک را هم بالای شومینه قرار دهید. حتی اگر علاقه‌مند به نگهداری ماهی باشید می‌توانید متناسب با اندازه شومینه یک آکواریوم زیبا پر از ماهی‌های رنگی تزئینی را جایگزین شومینه کنید و اطراف آن را با صدف‌ها و شمع‌های رنگارنگ تزئین کنید، تا حس تابستانی بیشتری به خانه‌تان بدهید.
اتاق خواب تابستانی
در روزهای بلند تابستانی و صبح‌های روشن آن اتاق خواب شما یکی از مهم‌ترین مکان‌هایی است که باید مورد توجه قرار دهدی اگر اتاق تان پنجره دارد پرده‌ای با رنگ روشن و آرامش بخش برای آن انتخاب کنید و اگر حتی پنجره‌ای در اتاق نیست با یک پرده حریر روشن اطراف تخت خوابتان را تزئین کنید و جلوه‌ای رویایی به فضای خوابتان بدهید. شکل و رنگ بالش‌ها و کوسن‌های روی تختتان را عوض کنید و بالش‌های تزئینی با شکل ستاره‌های دریایی و صدف تهیه کنید و روی تختتان قرار دهید.
منبع :www.taamolnews.ir

نظرات  (۱)

  • خادم الحسین
  • دعوتید به وبلاگ خادم الحسین

    سلام.

    ممنون که در راه گسترش فرهنگ وبلاگ به این خوبی دارید...
    اجرتون با الله...
    در ماه پر فضیلت شعبان مارو از دعای خیرتون محروم نفرمایید.
    عاجزانه محتاج دعای خیرتان هستیم.
    یا علی مدد
    ........................
    خادم الحسین
    1393/03/20
    پاسخ:
    سلام ،محتاجیم به دعا

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی