گالری مبلمان و فرش ولیعصر (عج)

فروش انواع مبلمان،فرش و....

گالری مبلمان و فرش ولیعصر (عج)

فروش انواع مبلمان،فرش و....

مشخصات بلاگ
گالری مبلمان و فرش ولیعصر (عج)
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
نویسندگان

نکته هایی در مورد خرید میز غذاخوری وصندلی های آن

يكشنبه, ۱۶ شهریور ۱۳۹۳، ۰۵:۴۳ ب.ظ

در روزگار مادربزرگ‌های ما، نوعروسان و تازه‌دامان زندگی خود را با میز غذاخوری شروع می‌کردند که با صندلی‌های پیرامونش در هماهنگی کامل بود و نیازی نبود که به چیدمان آن‌ها فکر کرد. نه تنها کسی خیلی به این مسئله اهمیت نمی‌داد بلکه انتخاب‌های موجود در بازار هم زیاد نبود.

اما امروز انتخاب میز غذاخوری و صندلی‌های آن که چیدمان و هماهنگی خاصی دارند بسیار متداول است. پس پیش از این‌که صندلی‌هایی برای میز غذاخوری خود بخرید، مطمئن شوید که با میز، اتاق، و حتی ابعاد مهمانان شما هماهنگ هستند.


طراحی

اگرچه امروزه ست‌کردن صندلی‌های سنتی با میزهای غذاخوری معاصر و برعکس بسیار مد است، اما سعی کنید وسایلی را پیدا کنید که دارای عناصر طراحی مشترکی هستند. اگر پایه‌های میز منحنی است، صندلی بخرید که پایه‌های آن نیز منحنی است یا روکش صندلی‌ها دارای چنین طرحی است.



اگر میز مربع یا مستطیل است، صندلی‌هایی بخرید که نشیمن‌های آن‌ها نیز مربع یا مستطیل است.

ابعاد

75 سانتی‌متر عرض استاندارد برای یک صندلی غذاخوری بدون دسته است، اما اگر میز غذاخوری اتاق غذاخوری شما بیش از حد بزرگ است و صندلی‌های معمولی کنار آن‌ها به چشم نمی‌آیند می‌توانید از صندلی‌هایی بزرگ‌تر استفاده کنید.


از صندلی‌هایی که از 55 سانتی‌متر باریک‌تر هستند دوری کنید چراکه نشستن روی آن‌ها آزاردهنده است. برای این‌که صندلی‌ها بیش‌ترین آسایش و راحتی را فراهم کنند سعی کنید صندلی‌هایی با عمق 70 تا 80 سانتی‌متر انتخاب کنید.


ارتفاع نشیمن

60 تا 65 سانتی‌متر ارتفاع ایده‌آل برای نشیمن یک صندلی غذاخوری است. به طور کلی باید 40 سانتی‌متر فاصله بین سطح نشیمن با سطح میز وجود داشته باشد. میزهای غذاخوری معمولا ارتفاعی بین 100 تا 105 سانتی‌متر دارند.

قابلیت حمل

به دنبال صندلی‌های مخصوص میز غذاخوری باشید که به راحتی بتوان آن‌ها را داخل میز کرد و از آن خارج کرد. صندلی‌هایی که در پشتی آن‌ها فضای خالی وجود دارد به راحتی حمل می‌شوند چراکه می‌توان دست خود را در این حفره‌ها قرار داد.

 


حمل صندلی با پشتی یکپارچه- یا صندلی که تمام پارچه‌ای است- دشوار است، بنابراین این نوع صندلی‌ها باید آن‌قدر سبک باشند که به راحتی بتوان آن را جابه‌جا کرد (در عکس بالا حلقه‌ها جابه‌جایی صندلی‌ها را راحت کرده‌اند).


کسانی را که می‌خواهند از این صندلی‌ها استفاده کنند نیز در نظر بگیرید: اگر کودکان یا افراد بزرگ سال معمولا روی میز غذا می‌خورند، صندلی‌های سبکی بخرید که جابه‌جایی آن‌ها راحت باشد.


روکش

دیر یا زود کسی چیزی را روی صندلی‌ها می‌ریزد. این مسئله چقدر برای شما مهم است؟

اگر این مسئله برای شما خیلی مهم است از روکش‌های چرمی (طبیعی یا مصنوعی) استفاده کنید تا نگهداری از روکش صندلی‌ها راحت باشد. از انتخاب پارچه‌های چندلایه یا پارچه‌های پرزدار مانند مخمل دوری کنید. پارچه‌های مصنوعی مانند ریون یا پلی‌استر بهترین انتخاب برای ترکیب با پارچه‌های طبیعی هستند.

 


اگر به پارچه‌های ظریف علاقه دارید، صندلی‌هایی بخرید که نشمین‌های آن‌ها قابل جابه‌جایی و تعویض است که هر وقت دچار مشکل شدند آن‌ها را به راحتی تعویض کنید.
منبع :ایران مطلب

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی