گالری مبلمان و فرش ولیعصر (عج)

فروش انواع مبلمان،فرش و....

گالری مبلمان و فرش ولیعصر (عج)

فروش انواع مبلمان،فرش و....

مشخصات بلاگ
گالری مبلمان و فرش ولیعصر (عج)
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
نویسندگان

با ورود تشکهای خوش خواب به بازار و رشد استفاده از این نوع تشک ها، بازار کسب وکار پنبه زن ها و لحاف و تشک دوزهای سنتی کساد شده و در مقابل عرضه کنندگان تشک های خوشخواب در انواع طبی،فنری، اسفنجی و... روزگار پررونقی دارند.
این تشک ها که در انواع و سایزهای گوناگونی در بازار موجودند مشتریان بسیاری دارند و در مناطقی که به خرید و فروش سرویس های اتاق خواب می پردازند می توان نشانی از این تشک ها نیز یافت.
اما با توجه به گستردگی نوع و تنوع این محصولات در بازار شاید انتخاب یک نمونه مناسب در میان هزاران نوع تشک خوش خواب برای همگان کار ساده ای نباشد. با توجه به این موضوع در این شماره ما به مجموعه نکاتی که باید هنگام خرید یک تشک مناسب خوش خواب مورد توجه قرار داد اشاره می کنیم.
اگر به این موضوع علاقه مندید این مطلب را بخوانید:
بازار هزار رنگ تشک های خوش خواب
در حال حاضر برندهای گوناگون تشک خوش خواب که محصول شرکت های ایرانی و خارجی هستند به وفور در بازار موجودند. برندهایی که هر کدام سهمی از میزان فروش بازار را در اختیار داشته و درصدد کسب سهم بیشتری از این بازار پررونق هستند.
برندهایی نظیر مینرال، برد، اورینت، ای سی مو، مانسی، دکتر شول آلمان، اسمارت و... وارداتی و برندهای رویا، تن آسا، خوشخواب، بالینه و... ایرانی که در این بین رویا محبوب ترین برند ایرانی است.
بر اساس اطلاعات به دست آمده تشک های ایرانی بسته به اینکه چه ویژگی هایی دارند با قیمتی حدود ۶۰۰ تا دو میلیون تومان و نمونه های وارداتی با قیمتی حدود ۹۰۰ هزار تا پنج میلیون تومان و حتی در برخی از موراد گران تر در بازار وجودند.
این تشک ها در انواع گوناگون فنری، اسفنجی، طبی، طبی فنری، فنری منفصل و... در بازار موجودند که باید هر فردی با توجه به ویژگی های بدنی خود از بین نمونه های گوناگون یکی را انتخاب کند. به این منظور و برای ارایه اطلاعات بهتر ما در مورد هر یک از این تشک ها توضیحی کوتاه می دهیم.
تشک های فنری منفصل (Pocket spring)
تشک های POCKET SPRING به دلیل بهره گیری از فناوری استفاده از فنرهای منفصل (پاکتی) به جای فنرهای متصل، طوری طراحی شده اند که هر فنر به میزان فشار وارد شده از طرف قسمت های مختلف بدن شخص واکنش نشان داده و تغییر حالت می دهد لذا این تشک ها بر اساس اندام و وزن هر فرد قالب و فرم مخصوص به فرد را گرفته و از این رو تشک های بسیار نرم و راحتی هستند.
یکی دیگر از ویژگی های این تشک ها در مقایسه با تشک های فنری این است که ارتعاش ناشی از غلت زدن فرد به تمام تشک منتقل نمی شود. این مزیت به خصوص در تشک های دو نفره موجب آرامش و خواب راحت فرد دیگر خواهد بود. با تشک های نرم و راحت Pocket Spring رویا، شما خوابی بسیار راحت، شیرین و رویایی را تجربه خواهید کرد.
تشک های فنری
در سراسر جهان، تشک های فنری به عنوان یک پدیده در دنیای محصولات خواب به شمار می آیند. این تشک ها به لحاظ راحتی یکی از پرطرفدارترین انواع تشک در دنیا هستند.تشک های فنری محصولاتی هستند که شما با آرام گرفتن بر آنها بعد از یک روز پرکار، خوابی شیرین را تجربه کرده و روز بعد را با انرژی تمام آغاز می کنید. نحوه ساخت و بافت اسکلت فنری تشک های رویا به گونه ای است که وزن بدن فرد را در کلیه سطوح تشک تقسیم می کند. از این رو استفاده از تشک های فنری برای افراد سنگین وزن مناسب تر است.
تشک های اسفنجی
اگرچه در تمامی تشک ها از اسفنج به عنوان یکی از لایه های اصلی استفاده می شود و از این باب می توان به همه تشک ها صفت اسفنجی را نیز اطلاق کرد، اما مشخصه تشک های اسفنجی استفاده از اسفنج در انواع و وزن مخصوص های مختلف به عنوان اصلی ترین بخش تشک است. از آنجایی که این تشک ها فاقد هرگونه فنر است، از اینرو غلت زدن و هرگونه حرکتی روی این تشک به هیچ نحو موجب تکان خوردن و ارتعاش در سایر نقاط تشک نمی شود و این ویژگی به ویژه در تخت های دو نفره موجب می شود تا آرامش فرد در هنگام غلت زدن فرد دیگر برهم نخورد.
تشک طبی
تشک های خوشخواب طبی هم نمونه هایی هستند که از اسفنج یا فنرهای بسیار فشرده تشکیل شده اند. این تشک ها سطحی سفت و غیرقابل انعطاف داشته و برای افرادی که دچار گودی کمر، برخی مشکلات در ناحیه ستون مهره ها و کمر و... هستند بسیار مناسب هستند.
تشک های دو فصل
در بازار انواع گوناگونی از تشک های فصلی وجود دارند که در طراحی و تولید آنها از پارچه و موادی استفاده شده است که در فصول سرد سال خاصیت گرمایی و در فصول گرم خنک کننده هستند. تشک های دوفصل با دو رویه تابستانی و زمستانی در مدل های گوناگون به بازار عرضه شده اند.
رویه زمستانی تشک های فصلی معمولا از ۶۰ درصد پشم، ۲۰ درصد کتان و ۲۰ درصد پلی استر و رویه تابستانی آن از ۶۰ درصد کتان، ۲۰ درصد پلی استر و ۲۰ درصد پشم تشکیل شده است که هر ۶ ماه یکبار، با تغییر فصل تعویض می شوند.
تشک های آبی و بادی
تشک های آبی و بادی، مدل های دیگری از انواع تشک های خارجی هستند که خاصیت طبی دارند و از قیمت بالایی نیز برخوردارند. تشک های آبی که با اتصال به برق گرم و سرد می شوند، تشکی دوفصل به حساب می آیند که با قیمت بالایی که دارد متقاضی کمی دارد.
سایر نمونه های تشک
تشک های بیمارستانی، کودک، میهمان، هتلی و... از انواع دیگر تشک هستند که هر کدام بسته به کاربردی که دارند نوع و قیمت خاصی دارند.
به عنوان مثال تشک های بیمارستانی که از اسفنج فشرده صنعتی و لایه شمعی (P.V.C) ضدباکتری تهیه شده اند، برای هماهنگی و سازگاری با ستون فقرات و انحنای پشت بیمار، هنگام استراحت در مدل های گوناگونی تولید می شود. تشک های کودک و میهمان هم نمونه های کاور دار قابل شست وشو هستند.
معرفی مراکز خرید و فروش تشک خوشخواب
یافت آباد، خیابان دلاوران و خیابان ولی عصر به عنوان بازار خرید و فروش تختخواب و مبلمان،جزو مناطقی هستند که فرصتی مناسب را برای معرفی و فروش انواع تشک اسفنجی فراهم آورده اند.خیابان جمهوری، خیابان شریعتی، میدان آذری و... از دیگر مناطقی هستند که تشک های اسفنجی به صورت پراکنده در آن به فروش می رسند.
البته در کنار این مناطق، نمایندگی های فروش هم در نقاط گوناگون شهر و کشور به عرضه این کالا می پردازند.
نکات قابل توجه
نوع تشک را با توجه به وضعیت جسمانی خود مشخص کنید:قبل از هر کاری باید با توجه به وضعیت جسمانی خود یک تشک مناسب انتخاب کنید.ممکن است شما دارای گودی کمر بوده یا دارای مشکلاتی در ناحیه کمر، گردن یا... باشید. در این صورت به شما توصیه می شود از میان طبی های بازار یک نمونه را انتخاب کنید.اما اگر مشکل خاصی ندارید می توانید با توجه به خواست و سلیقه خود یک نمونه را از بازار انتخاب کنید.

به استانداردها توجه کنید:
یک تشک استاندارد باید فنرهای قوی داشته باشد. نوع پارچه تشک، استحکام و مقاومت آن، نوع دوخت و شرایط آماده سازی و بسته بندی تشک نشانه مرغوبیت کالا است. در انتخاب نوع تشک های وارداتی نیز دقت کنید تا امکان ارایه خدمات پس از فروش را داشته باشند. برای خرید این تشک ها لازم است به موجود بودن نمایندگی آنها در ایران توجه کنید. از شرکت های معتبر تولیدکننده خرید کنید؛ چراکه تنها گارانتی تعمیرات و تعویض این شرکت ها قابل اعتماد هستند. اگر پارچه استفاده شده در تشک دارای درصد مناسبی از الیاف طبیعی نباشد ممکن است باعث بروز بیماری های آلرژیک و ناراحتی های پوستی شود. ضدآب بودن، ضدحریق بودن، ضد نفوذ حشرات بودن پارچه های تشک از موارد مهم و ضروری است.
ویژگی های یک تشک خوب را بدانید:
بهترین تشک برای خوابیدن، تشکی است که از سطح تخت بالاتر بیاید و کم ارتفاع نباشد. در تشک های معمولی بحث ارتفاع مهم نیست و اصلا ارتفاع تعریف شده ای برای آنها وجود ندارد، درحالی که انواع مدل های طبی و خوشخواب موجود در بازار، دارای ارتفاع متنوع هستند. محتویات تشک ها و نوع مواد تشکیل دهنده آنها در انواع مختلف این محصول متفاوت است و در نمایندگی برندهای ایرانی می توانید ماکت مواد تشکیل دهنده هر تشک را از نزدیک ببینید. نمد، فنر، موکت، یونولیت و فوم ازجمله مواد تشکیل دهنده تشک های خوشخواب هستند، در حالی که تشک های معمولی فقط از فنر تشکیل شده اند یا ابر و مواد پرکننده نظیر پر و پشم در آنها وجود دارد. مهم ترین نکته در انتخاب تشک تختخواب، بررسی تاثیر آن بر سلامت جسمانی است.برای این کار انواع تشک های طبی موجود در بازار که سطحی سفت و انعطاف ناپذیر دارند، برای سلامت بدن و به خصوص جلوگیری از گودی کمر و فاصله میان مهره های آن بسیار مفید هستند.
توصیه می شود تشک را همراه با پایه تخت خریداری کنید:
بهتر است تشک را به همراه پایه تخت مخصوص خودش خریداری کنید. پایه هر تشک در ویژگی اجرایی آن تشک تاثیرگذار است و چنانچه تشک جدید را بر پایه قدیمی و کهنه قرار دهیم آن تشک نمی تواند آن طور که باید عمل کند. طول تخت شما باید ۱۰ تا ۱۵ سانتیمتر بلندتر از قد شما باشد. در این صورت تخت فردی که دارای قد 1/80 متر است باید بلندتر از حد استاندارد یک تخت معمولی باشد. برای اینکه نرمی یا سفتی تشک را آزمایش کنید، به پشت روی تشک بخوابید و یک دست خود را به صورت صاف به داخل گودی کمر خود قرار دهید. اگر دست شما به راحتی به سمت داخل گودی کمرتان فرو رفت، آن تشک خیلی محکم و سفت است اما اگر نمی توانستید به هیچ وجه دستتان را به داخل گودی کمرتان سر دهید، آن تشک خیلی نرم است.
سایز درست را خریداری کنید:
در حال حاضر تشک ها در سایزهای تک نفره،دو نفره ۱۶۰ و ۱۸۰ سانتی متری و تشک کودک با سایز مشخص در بازار موجودند. سعی کنید حتما سایزی را انتخاب کنید که اولا متناسب با تخت شما باشد و در ضمن برای شما مشکلی ایجاد نکند. اگر شما فردی درشت اندام هستید هر گز به سراغ نمونه هایی با سایز ۱۶۰ نروید.
یادتان باشد تنها افرادی که دچار مشکلات خاص هستند تشک خاص می خواهند:
تشک بچه ها، سالمندان و خانم های باردار با تشک سایر افراد متفاوت نیست. زیرا در مورد راحتی، نرمی و سفتی تشک ها باید خود فردی که می خواهد روی تشک بخوابد، تصمیم بگیرد و بچه ها، سالمندان و خانم های باردار هم جزو استثناها محسوب نمی شوند. تا به حال در هیچ کجای دنیا تحقیق استاندارد و جامعی در مورد اینکه این گروه های سنی و جنسی مختلف باید روی چه نوع تشکی بخوابند، انجام نشده است. به همین دلیل اگر فروشنده ای ادعا کرد محصول او فقط مناسب افراد خاصی مانند بچه ها، سالمندان یا خانم های باردار است، نباید به حرفش اعتماد کرد.
راحتی تشک مهم تر از سبک و سنگینی است:
معمولا وزن تشک ها با توجه به جنس و تعداد لایه هایشان متفاوت است اما از آنجا که قرار نیست تشک روی تختمان را روزی یک بار بلند یا جابه جا کنیم، وزن و سبکی و سنگینی آن اهمیت چندانی ندارد. یعنی وزن کم یا زیاد تشک ملاکی برای توصیه به خریدن یا نخریدن آن نیست. البته حتما باید تشک های سنگین و دونفره را با کمک ۲ یا حتی ۳ نفر دیگر از جا بلند و آن را تا قرار دادن روی تخت حمل کرد تا فشار کمتری به کمر هر یک از شما وارد شود.
سعی کنید هنگام خرید تشک و کاور محافظ را نیز خریداری کنید:
برخی از تشک ها دارای کاورهای محافظ برای جلوگیری از کثیف شدن تشک هستند. برخی نیز فاقد این کاور هستند که توصیه می شود در صورت عدم تجهیز تشک به این کاورها آن را خریداری نکنید
تشک با گارانتی خریداری کنید:
از خرید تشک بدون گارانتی به شدت پرهیز کنید. زیرا ممکن است تشکی که خریداری می کنید فاقد استانداردهای لازم باشد و شما را دچار دردسر کند. پس قبل از خرید تحقیق کرده و از نمایندگی های فروش تشک را خریداری کنید.
 

گردآوری و تنظیم:گروه سبک زندگی پرشین پرشیا       
www.persianpersia.com/lifestyle
    
منبع :روزنامه دنیای اقتصاد      
 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی